Krant van Blankenberge | Toerisme
Blankenberge: 16/12/2015 Hotel José innoveert met sfeervolle foto's In het project 'Hotelinnovatie: een golf van vernieuwing' presenteren elf kusthotels innovaties ter waarde van ruim vijf miljoen euro. De kusthotels werden begeleid door het provinciebedrijf Westtoer en Horeca Vlaanderen.

In de voorbije twee jaar is het aantal hotels en het aantal hotelkamers aan onze kust stabiel gebleven. Voor Westtoer en Horeca Vlaanderen een doelbewuste keuze om de hotelsector aan de Kust te ondersteunen. "Hotels blijven een belangrijk aspect van het verblijfstoerisme aan de kust", zegt Franky De Block, gedeputeerde en voorzitter van Westtoer. "Om in een snel evoluerende markt stand te houden is innovatie bepalend. Ook op het vlak van logies zijn toeristen immers op zoek naar nieuwe ervaringen ... beleving, een verrassend aanbod en een goed verhaal zijn sterke elementen die de hedendaagse vakantiegangers boeit."

Hotel José innoveert met sfeervolle foto's

Een innovatiecoach bezocht in de voorbije twee jaar een 40-tal kusthotels. De helft van deze hotels diende een innovatiedossier in bij Westtoer en Horeca Vlaanderen. Een projectjury kende aan de elf beste projecten een innovatie-impuls toe tussen de 5.000 euro en 15.000 euro. De investeringen van de hotels hebben te maken met inrichting, infrastructuur, arrangementen en gastheerschap.

Hotel José gelegen in de Vissersstraat 18 te Blankenberge, één van de weinige overgebleven familiehotels in onze badstad, kon een innovatiepremie in de wacht slepen. Zaakvoerders Inge Depoorter en haar man David Vanhove opteerden om het verhaal van Blankenberge te brengen. De kamers zijn vernieuwd met sfeervolle foto's van onze kuststad.

Het project 'Hotelinnovatie: een golf van vernieuwing' werd gerealiseerd met de steun van het Impulsprogramma Kust van de Vlaamse regering. In totaal hebben Westtoer, Horeca Vlaanderen en Toerisme Vlaanderen 300.000 euro geïnvesteerd in het project.

© www.krantvanblankenberge.be